A bolt dresszkóddal, a templom vízsugárral tartja távol a hajléktalanokat

2015. március 27. - gergonagy

Miközben Budapesten a Lövölde téri Lidlbe a házirend szerint csak kifogástalan öltözékben szabad belépni, egy San Francisco-i székesegyház komplett öntözőrendszerrel hívta fel magára nemrég a figyelmet, azzal próbálják távol tartani a hajléktalanokat a bejáratoktól.

 

A mennyezetbe süllyesztett zuhany a naplementét követően aktiválódik, kb. 30-60 percenként indul be, és 75 másodpercig folyatja egyhuzamban a vizet a négy bejárat előterére. Az ott tartózkodás tilalmáról tájékoztatnak, de semmi több! A zuhany meglepetésszerűen érkezik.

bum_free_nyc_09.jpgFotó: Dismal Garden

Valószínűleg a Lidl se az ebédidőben betérő megfáradt, piszkos ruházatú falfestők vagy építkezéseken dolgozó melósok serege miatt döntött a szabályozás mellett, ahogy a közelmúltban a korlátok se miattuk kerültek ki sorban néhány pesti üzlet, bank és hivatal elé.

A Lidl módszere ehhez képest még a finomabbak közé sorolható, bár vásárlóként szívesebben venném, ha a tilalom helyett kiemelt figyelmet fordítanának azokra, akik láthatóan rászorulnak erre, és inkább ezáltal rövidítenék le a tartózkodási időt az üzletben. A hajléktalan kapna egy kis törődést, a munkatárs jobban érezné magát, hiszen segítséget nyújtott valakinek, a vásárló pedig örülne, hogy egy olyan boltban vásárol, ahol láthatóan nem csak a bevétellel törődnek.

bum_free_london_15.jpgFotó: Dismal Garden

A hajléktalanok ma már változatos formában érzékelhetik, ha valahol nemkívánatos személynek minősülnek, ugyanakkor valójában mindannyian részesülhetünk az elrettentés áldásaiból. A biztonsági őr bármelyikünket kitessékelheti egy boltból, ha a hétvégi kertészkedéstől piszkosan beugranánk egy sörért, és a közterületen való időtöltéstől is elmegy mindannyiunk kedve, ha barátságtalan építészeti környezet vesz körül minket. Ha tüskékkel, korlátokkal raknak tele egy kirakat előtti párkányt, oda az se tud leülni, aki netán rosszul lesz az utcán, vagy egyszerűen megpihenne, és vásárlóként/ügyfélként kevésbé szívesen tér majd be az adott helyre.

Az elrettentés eszköztára világszerte igen gazdag: karfákkal vagy a formavilágukkal fekvésre alkalmatlan, kényelmetlen köztéri padok, fém- és betontüskék, kitüremkedések, hangokkal és fényekkel operáló riasztók, időközönként beinduló vízpermet, mászást megakadályozó festékek és falakat a vizelettől óvó építészeti elemek.

seats_nyc_01.jpgFotó: Dismal Garden

Mindezek a technikák eközben persze látványosan felhívják a figyelmet a hajléktalanok problémáira, és arra, hogy akárcsak a szociális ellátórendszer, ugyanúgy az adott tulajdonos/önkormányzat sem akarja és tudja mélységében kezelni tarthatatlan helyzetüket. Így marad az olcsóbbnak és kevésbé bonyolultnak tűnő megoldás, amivel viszont azt sugallják, hogy ha te vagy valamelyik ismerősöd netán hasonló helyzetbe kerülne bármikor élete során, akkor ő se lesz szívesen látott vendég, hisz nem az ember számít, hanem a pénz vagy a szavazat. A tulajdonosok félnek attól, hogy a hajléktalanok elijesztik a látogatókat, turistákat, ügyfeleket és vásárlókat, a higiénia hangoztatása eközben viszont teljesen felülírja az emberiesség szempontjait. De mennyire veszik tényleg komolyan a higiéniát az olyan városok, melyekben a turista is csak elvétve talál köztéri illemhelyeket?

11-500x300.jpegFotó: Ryot

A barátságtalan megoldásoktól el lehet indulni a finomítás irányába. A Lidl szabályozása még az enyhébbek közé tartozik, de korántsem elfogadható. Ma, amikor okoskészülékekről és a dolgok internetéről beszélünk valóban ezek jelentenék a tőlünk telhető maximumot emberségben és hatékonyságban? Miközben lassan már az otthoni sütőt is a mobilunkról indíthatjuk, miközben hazafelé tartunk az autónkkal?

bum_free_nyc_08.jpgFotó: Dismal Garden

A minden jobb érzésű embert elijesztő építészeti megoldások finomíthatóak, a tüskéket, dudorokat a falba, talajba lehet süllyeszteni, a környezetükben elhelyezhetőek jól látható és könnyen megérthető vizuális jelek, szövegek. Ülhessen le bárki egy érzékelővel ellátott kirakat párkányára, de kis idő elteltével (pl. 30 perc) egy hangszóró figyelmeztesse, hogy pár perc múlva aktivizálódik egy riasztó vagy egy aljzatba, talajba épített, a huzamosabb ott tartózkodást kényelmetlenné tevő rendszer.

Ha gyakran látogatnak arra hajléktalanok, akkor kifejezetten nekik szóló tájékoztatást lehet kihelyezni számukra hasznos információkkal, a tulajdonos felveheti a kapcsolatot a róluk gondoskodó szervezetekkel és együttműködhet velük. Az önkormányzat akár cégekkel együttműködve kiírhat ötletpályázatot építészeknek, designereknek, biztonsági szakembereknek és civil szervezeteknek, ajánlásokat adhat a kereskedőknek, szolgáltatóknak, kialakíthat olyan tereket, intézményeket, illemhelyeket és mosdókat, melyek a hajléktalanok igényeit is figyelembe veszik.

Persze a korlát a kirakatban az olcsó és gyors megoldások közé tartozik, de ez a megközelítés aligha számol a lehetséges hosszú távú következményekkel, például a közönség embertársai iránt szolidárisabb részének szép lassú elszállingózásával.

A bejegyzés trackback címe:

https://kiserletizona.blog.hu/api/trackback/id/tr77304438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci1982 2015.03.28. 09:42:23

a tüskéket nyomáskérzékelősre kellene csinálni. Ha a hajléktalan ráfekszik, akkor hirtelen előjönnek és felnyársalják. Mellesleg a cikk ratyi, már sokszor téma volt ez. A hajléktalanokat mindenki lesz.rja (sajnos)

dreamhotep 2015.03.28. 09:44:23

az szolidaritás, hogy hagyom őket fetrengeni a hugyszagba? azzal segítek? a hajléktalanszállóval segítek, amit az adómból tartanak fenn. az orvosi ellátással segítek, amiért normális esetben fizetni kellene. az ételosztással segítek. de azért mert valaki hajléktalan, nincs joga odasz.rni az orrom alá az aluljáróba. ez nem liberalizmus, hanem ostobaság. megnézném mit mondana a posztoló, ha az ő lakása előtt tanyáznának a sokszor részeg, büdös homelessek.

sterimar 2015.03.28. 09:58:52

Gondolom a cikkíró is befogadott már egy-két hajléktalant.

George Rambo 2015.03.28. 10:06:27

A cikk szerzője látszólag emberséges és szolidaritást követel, de sajnos nem látja a fától az erdőt.

Ezek csupán modern, kifinomult művészi alkotások, és aki ártó szándékot akar láttatni a létesítésük okaként, az nem európai, az elnyomó, fasiszta, nem spontán, nem civil és nem független, tehát nincs igaza.

Az egy érdekes mellékjelenség -- művészcsíny, kikacsintás a mondénre, pajkos provokáció --, hogy az igénytelen csavargók számára talán kellemetlen lehet e mobil alkotások akcióterületén való tartózkodni, de ez a csavargók intoleranciájáról tanúskodik.

A hajléktalanságban egyébként pont az a nagyszerű, az benne a vagány lázadás, hogy BÁRHOL hajléktalankodhatsz, ezért nem vagy rákényszerítve, hogy PONT OTT heveredj le, ahol interferálnál ezekkel az előremutató, fantáziadús megoldásokkal.

Haladóbb gondolkodást, kedves blogger, nyisd meg jobban az elméd, lásd meg a lehetőségeket!

Rollende Landstrasse 2015.03.28. 10:07:17

"Az elrettentés eszköztára világszerte igen gazdag: karfákkal vagy a formavilágukkal fekvésre alkalmatlan, kényelmetlen köztéri padok, fém- és betontüskék, kitüremkedések, hangokkal és fényekkel operáló riasztók, időközönként beinduló vízpermet, mászást megakadályozó festékek és falakat a vizelettől óvó építészeti elemek."

Szemét háztulajdonosok, akik nem engedik oldalba pisilni a falat, hogy aztán büdösödjön... Hova süllyed a világ, ha már nem alapvető emberi jog a más tulajdonának levizelése... Szerintem a karfás (egyszemélyes ülésekre osztott) pad sokkal kényelmesebb. Úgy értem: rendeltetésszerű használatra.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.28. 10:30:02

Hát igen, senki sem szereti, ha a portáján alszanak. Ez van. Persze nyilván a postíró ez alól kivétel, ő szívesen venne a nappalijában hajléktalanokat. Biztosan megoldható.

dany82 2015.03.28. 10:31:02

Aha. mert az emberek azért vándorolnak el egy-egy bolttól, mert ott nem foglalkoznak eleget a büdös hajléktalanokkal.

Kedves Cikkíró!

Te melyik dimenzióban élsz? De most öszintén. Láttál már egyáltalán homelesst élöben?

Kötve hiszem, hogy Te egy olyan helyen vennéd a zsemlét a családnak, ahol épp elötted nyúlt a pékárú közé egy igazi, összeszart, összehugyozott, alkoholista hajléktalan. Vagy lehet, hogy igen, de akkor Te nem vagy normális.

A legtöbben (normális emberek) az olyan boltokat, ahol ilyenek vásárolnak, inkább kerülik. Innentöl meg talán még Te is megérted, hogy miért nem engedi be sok bolt ezeket az "embereket".

(nota bene: a lidl nem a hajléktalanokat tiltotta ki, ha a mocskos, retkes, büdös embereket.)

Tudod, kedves Cikkíró, majd ha Te a kocsidban munkába és munkából hazafele elviszel egy-egy ilyen homelesst magaddal, akkor majd számonkérheted az alditól meg más embertársaidtól a szolidaritást. Akkor. Addig nem. Addig egy árva szavad sem lehet. Tudod: van úgy, hogy 13 óra munka után hulla fáradtan mennél haza és a 4-6oson egy olyan hajléktalan száll fel, hogy a szagától fizikailag rosszul vagy. annyira, hogy öklendezni kezdesz. és akkor jön a neten egy ilyen kibaszott böszme, aki meg még meg is akarja magyarázni, hogy ezeknek az emberi roncsoknak milyen rossz, hogy mi, normális emberek, tiszta emberek, dolgozó emberek, a társadalom számára értéket teremtö emberek, nem vagyunk hajlandóak mindent megengedni és olyan pofátlanok vagyunk, hogy a bevásárlást, a közlekedést, a köz- és közösségi tereket emberhez méltó körülmények között szeretnénk használni.

Ne másra mutogass: a lidlre, az embertársakra, az önkormányzatokra, a civil szervezetekre meg mindenkire, aki nem Te vagy. Mutasd meg, hogy mi a "tőled telhető maximum emberségben és hatékonyságban" és a kocsid üres ülésére szépen ültess be tömegközlekedésre váró hajléktalanokat. Neked nem kerül semmi pluszba. Se idöbe, se pénzbe. Igazaból ez nem is maximum, ez a minimum, amit megtehetsz.

Várom a képeket.

Aztán utána jöhet a számonkérés. Csak úgy miheztartás végett.

dany82 2015.03.28. 10:38:37

Ja, egyébként erröl olvastam valahol egy nagyon jó cikket ami a bejegyzésemben szerepelt felhíváshoz is nagyon jól passzol:

soulbook.blog.hu/2014/01/07/slacktivism_facebook_lajk_adomanyozas_civil_nonprofit

A cikk végén szereplö 5 pontot mind-mind teljesíti a cikkíróhoz intézett felhívásom, úgyhogy hajrá.

Kíváncsian várjuk az eredményeket.

dicsak buksi! 2015.03.28. 11:18:24

Ezek teljesen jó megoldások!
Itthon is gyakrabban kéne alkalmazni.

meiname (törölt) 2015.03.28. 11:20:09

Szerintem nagyon jól jellemzi a mostani kereszténységet, hogy nem paplant dob rá, vagy grill csirkét, hanem lelocsollak takarodj...

dicsak buksi! 2015.03.28. 11:53:09

@meiname:
Egyszer próbáltam volna hugyozni meg aludni egy jót a Dohány utcai zsinagóga lépcsőjén, de a kerítésen kívül még őr is volt, plusz belépőt követeltek.

Michel Djerzinski 2015.03.28. 12:25:05

A szolidaritás hiányának ez a mértéke az emberiség totális csődjét, az ezerszer levitézlett, patetikusan tárgyalt humanizmus bukását bizonyítja csak. Szégyen a homo sapiens faj.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.28. 12:49:47

Az miért lenne jó, ha egy templomnak össze lenne hugyozva-szarva-okádva a bejárata?

Michel Djerzinski 2015.03.28. 12:55:17

@beszélő majom: senki nem állította, hogy jó lenne. De feltétlen szimbolikus üzenete lenne: e föld, a maga hidegségével és közönyével nem a paradicsom, az emberek pedig szörnyek. (Tisztelet a nyilván nem kis számú kivételeknek.)

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.28. 12:59:06

@meiname:

"Szerintem nagyon jól jellemzi a mostani kereszténységet, hogy nem paplant dob rá, vagy grill csirkét, hanem lelocsollak takarodj..."

Szerintem meg nagyon jól jelzi a marxista csürhe aljasságát, és a hozzád hasonló ostoba hívei fogalmatlanságát például ez a kommented is.

A kereszténység SOHA nem támogatta az öncélú devianciát.

Nem támogatja tehát azt sem, hogy a hajléktalanok a jól ismert deviáns életvitelüket háborítatlanul folytathassák.

Majd akkor pampogj, okoska, ha arra tudsz példát mondani, hogy egy hajléktalan bement az egyik karitász központba, SEGÍTSÉGET kért ahhoz, hogy fel tudjon hagyni a deviáns életmódjával, de a keresztények segítség helyett lelocsolták a tűzcsapból.

Remélem, vágod a lényeget, de azért tömören is ideírom: a segítség NEM ahhoz jár, hogy valaki vég nélkül gyakorolhassa a deviáns életmódját.

A segítség annak jár, aki FEL AKAR HAGYNI a deviáns életmódjával, és ahhoz kér támogatást.

Szakyster 2015.03.28. 12:59:59

@Michel Djerzinski: Valamivel kevered a szolidaritást (szerintem konkrétan a hülyeséggel). Az nem szolidarítás, ha mindenhova odaengedjük a hajléktalanokat, sőt. Szolidarítás lehet, ha hajléktalanszállót tartunk fent, leves osztunk, esetleg munkát adunk nekik, de az semmiképpen, hogy hagyjuk összeszaratni bármilyen épület oldalát, vagy hagyjuk leamortizáltatni a köztéri padokat.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.28. 13:02:09

@Michel Djerzinski:

"De feltétlen szimbolikus üzenete lenne: e föld, a maga hidegségével és közönyével nem a paradicsom, az emberek pedig szörnyek. "

A kereszténység sose állította, hogy az emberek szörnyek lennének.

Az embereknek vannak bűneik, amely bűnöket nem "tolerálni", hanem leküzdeni kell.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.28. 13:05:51

@dicsak buksi!:

"Egyszer próbáltam volna hugyozni meg aludni egy jót a Dohány utcai zsinagóga lépcsőjén, de a kerítésen kívül még őr is volt, plusz belépőt követeltek."

Ha most próbálkoznál, talán még seggbe is lőnének azok a derék zsidó emberek. A zsinagógák őrségét ugyanis pár hónapja felfegyverezték.

Michel Djerzinski 2015.03.28. 13:07:08

@Szakyster: tévedsz. A köztereken lévő hajléktalanok kiűzése szimptomatikus jelenség: a többségi társadalom elfordulása egy olyan minden meglévő, általános problémáról, amely a kapitalizmus inherens része, és potenciálisan mindenkit érint. Engem is, téged is. A szögek, a megosztott pad a kollektív lelkiismeretfurdalás tudattalan megtestesítői. Mint az agresszív apuka vagy anyuka, aki kirohanásában a saját lelkiismeretéről akarja eltereni - önmaga elől is - a figyelmet. Holott ugyebár...

fifibá55 2015.03.28. 13:11:00

De hát mit tehetnének a derék védekezők, ha a lelövést most még büntetik?

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.28. 13:12:57

@Michel Djerzinski:

A hajléktalan embereknek VAN hová menni, VAN kihez fordulni, nem kell az utcán se lakni, se megbotránkozást okozni.

Akik az utcán kihívóan mutogatják a nyomorukat, azok azért teszik, mert NEM AKARNAK a segítségért cserébe pár egyszerű alapszabályt betartani.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.28. 13:15:27

@fifibá55:

Egyébként engem tényleg érdekelne, hogy a zsidók meddig tűrnék el, hogy a hajléktalanok a zsinagógáik kapualjaiba cuccoljanak be.

fifibá55 2015.03.28. 13:25:03

Sajnálom, de olyanokat, hogy "zsidók", nem ismerek. Ellenben van számos ismerősöm, barátom, mindenféle fajtájú, nációjú. Ezekkel közösen azt tartom, hogy a hajléktalanságot orvosolni kell, a csavargókat pedig seggbe kell rúgni, ha nem tartják be az együttélés szabályasit és a törvényeket.

2015.03.28. 13:30:51

Igaza van a bloggernek. Ez a szemlélet szerintem is vérlázító és nincs helye egy Európába igyekvő, fejlődő országban. Tervezem egy facebook-csoport létrehozását, amely a hajléktalan életmódot népszerűsíti, és fellép a hajléktalanokat és más szexuális kisebbségeket érő társadalmi kirekesztés ellen. Bátorítani kell a vidékről a fővárosba irányuló hajléktalan-importot, sőt a határon túli régiókból is rengeteg fedél nélkülit be tudna fogadni a város, hiszen még messze nem érte el a lehetőségei határát. Rengeteg lakás áll üresen, mind önkormányzati-, mind magántulajdonú. Követeljük, hogy ezeket nyissák meg a rászorulók előtt, és a foglaltház-mozgalmat is ki fogjuk terjeszteni még az idei tél beállta előtt.

XEP 2015.03.28. 13:49:16

Ezek baleset sőt életveszélyesek.

Izo 2015.03.28. 13:54:15

"Tetszik", amikor az ilyen (hogy is mondjam, megosztó) szerzők write-only üzemmódban működnek.

Szakyster 2015.03.28. 13:57:16

@Michel Djerzinski: "megosztott pad a kollektív lelkiismeretfurdalás tudattalan megtestesítői."

Nyilván, és semmiképpen sem arról szól, hogy egy padot azért raknak ki, hogy az arra sétálók ott pihenjenek, beszélgessnek, és nem azért, hogy egy ember ott aludjon. Én úgy gondolom, túl sokat látsz ebbe bele.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.28. 13:59:11

@fifibá55:

"Sajnálom, de olyanokat, hogy "zsidók", nem ismerek."

Vigyázz gyermekem, nehogy a holotagadás bűnébe ess.

Szakyster 2015.03.28. 14:06:14

@fifibá55: Azért szerintem most szándékosan érted félre. A szövegkörnyezetből egyértelműen érthető, hogy itt a "zsidók" szó itt most "a zsidó hitközség tagjai, különösen a zsinagógák vezetői (rabbik)" értelmében értendő.

fifibá55 2015.03.28. 14:18:28

@Szakyster: "itt most "a zsidó hitközség tagjai, különösen a zsinagógák vezetői (rabbik)" értelmében értendő"
Persze, de szerencsésebb lett volna így pontosítani.

Michel Djerzinski 2015.03.28. 14:21:47

@beszélő majom: Te tényleg egy beszélő majom vagy. (Következésképp még gondolkodni, tapasztalni is képtelen vagy.)

micsoda? 2015.03.28. 14:22:38

Szerintem a hajléktalanról nem kell úgy beszélni, mint egy neveletlen kutyáról. - az enyém az - Embertársunk Ő is.
Nem, én sem szeretném a lakásomba bevezetni, de lehetne tenni azért, hogy tudjanak legalább tisztálkodni, és ruhát cserélni. Kell kialakítani egy zuhanyzót, és egy mosó-szárító gépet. Annyi pénz megy a semmibe - csak erre nem futja.
Sőt még itt is ütünk rajtuk. Hányinger!

Le Orme 2 2015.03.28. 14:23:33

A blogger mérhetetlenül ostoba vagy tudatosan provokál.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.28. 14:25:59

@Michel Djerzinski:

Te meg érvek helyett személyeskedsz, ezzel próbálod leplezni, hogy nincsenek észérveid.

Szakyster 2015.03.28. 14:27:42

@micsoda?: Tudtommal vannak ilyen helyek, kifejezetten hajléktalanoknak. (Nem akarok demagóg lenni, de a mi adónkból ugye, ami nem baj, csak ne felejtsük azért el)

fifibá55 2015.03.28. 14:36:45

@beszélő majom: Ahhoz a túlélő ismerőseimet kellene elfelejtenem :(

robinnyó 2015.03.28. 15:11:25

Tipikus álszent libsi szájtépés, uszító, demagóg, de biztosan kaptál érte szombatra néhány ezrest. Az ilyenek elmennek egy kommentnek, de index-címlapos cikként nem. Tessék letenni az ájfónt és kimenni segíteni nekik, ne azon siránkozni, hogy jujj milyen kényelmetlenek nekik azok a padok, meg milyen szemét mindenki velük. Ajánlom így délutánra, el lehet gondolkodni: www.youtube.com/watch?v=jQeKEGrDoQ4

von Putri 2015.03.28. 15:13:49

"a tilalom helyett kiemelt figyelmet fordítanának azokra, akik láthatóan rászorulnak erre"

Egy önkiszolgáló üzletben mit jelent az hogy kiemelten foglalkoznak valakivel?

A biztonsági őröknek éppen elég munkát adnak anak ilyen alakok

Jack__Bauer 2015.03.28. 15:22:18

@micsoda?: "lehetne tenni azért, hogy tudjanak legalább tisztálkodni, és ruhát cserélni. Kell kialakítani egy zuhanyzót, és egy mosó-szárító gépet."

Gratulálok, feltaláltad a spanyolviaszt. Az óhajtott létesítmény már létezik, a neve hajléktalanszálló/melegedő:
menhely.hu/index.php/dokumentumok/infos

szelídgesztenye · http://szelidgesztenye.blog.hu 2015.03.28. 15:46:38

Hiányolom a cikk végéről azt a példamutató fényképet, amelynek aláírása: Lám, a házam előtt én így biztosítok kényelmes fekhelyet a hajléktalanoknak.

Blogger Géza 2015.03.28. 16:11:29

@von Putri: Erre én is kíváncsi lennék...

Michel Djerzinski 2015.03.28. 20:24:26

@beszélő majom: egy olyan embernek látszó lénnyel rangon aluli leállni minimálisan diskurálni, aki komolyan gondolja azt, hogy "A hajléktalan embereknek VAN hová menni, VAN kihez fordulni, nem kell az utcán se lakni, se megbotránkozást okozni."

dany82 2015.03.29. 19:01:30

@Michel Djerzinski: ha jól tudom, 2010 tele óta nem teltek meg a hajléktalanszállók.

ha esetleg megteltek volna, akkor kinyitották volna a vasúti várótermeket.

Szóval a hajléktalannak mindig van hova mennie.

szóval djerzinski, ebben a vitában most, éppen, ebben a pillanatban Te vagy a nagyonhülye.

nagyon. hülye.

nota bene: Pár éve a föváros épített egy nagyon fasza kis hajléktalanszállót, orvosi ellátással meg mindennel, de a baloldal hös polgármestere nem engedte megnyitni.

dany82 2015.03.29. 19:10:34

@Michel Djerzinski: ide mehet egy hajléktalan:

www.slideshare.net/LalaZui/budapesti-hajlktalan-szllok-s-ellts

szerinted ez kevés?

Szerinted azok az összeszart, összehugyozott, alkoholista hajléktalanok, akik tönkreteszik a köz- és közösségi tereket azért teszik, mert nincs hova menniük?

Komolyan? Azért? Mert nincs hely, ahova mehetne? nincs egy hajléktalanszálló éjszakára, vagy egy melegedö nappalra? Te tényleg ezt hiszed?

Ennyire nem lehetsz hülye...

Michel Djerzinski 2015.03.29. 21:29:43

@dany82: kérdezzed meg erről a hajléktalanokat is. A dolog nem véletlenül alakult így. A hajléktalanszálló klassz ötlet lenne, csak sajnos nem működik. Meglopják egymást, állítólag szörnyebb benn sokszor, mint odakinn.

Michel Djerzinski 2015.03.29. 21:35:22

@dany82: Tudod mit? Engem nem zavar. Nem zavart eddig sem és később sem fog. Téged igen. És nem azért, mert hülye vagy, hanem mert érzéketlen lény vagy. Aki nem ostoba, hanem megvetendő. Szégyen rád nézve.

dany82 2015.03.29. 21:46:47

@Michel Djerzinski: Nem, kedves barátom. a helyzet az, hogy Te vagy érzéketlen. A köz- és közösségi tereket, tömegközlekedést, amiket normális emberek, gyerekek, idösek szeretnének használni rendeltetésszerüen, nem tehetik meg. Rájuk Te nem is gondolsz.

Azért nem tehetik meg, mert a közösségi együttélés legalapvetöbb normáit sem hajlandóak egyes emberek betartani annak ellenére, hogy a társadalom egésze saját költségére ingyen rendelkezésére bocsát ezeknek az emberi roncsoknak ingyen mindent ahhoz, hogy a körülményekhez képest emberhez méltó létet biztosítsanak nekik.

Inkább az utcán vagy játszótereken fetrengenek a saját szarukban meg hugyukban, szipuzva vagy részegen.

és Te, azért mert humanista vagy, ezt támogatod. hogy az utcán rohadjanak szét, a lehetö legtöbb kellemetlenséget okozva azoknak, akik próbálnak tisztességes életet élni... Te nem vagy megvetendö. Te csak egyszerüen rém, rém ostoba vagy.

dany82 2015.03.29. 21:52:17

@Michel Djerzinski: ha téged tényleg nem zavarnak ezek a hajléktalanok, akkor vigyél egyet haza, hogy lakjon nálad. A lakásba/házba elég, ha tusolni meg enni beengeded, csak valahol adj neki fedett helyet meg egy ágyat. folyosón, garázsban... biztos találsz valami megoldást.

Az állam már létrehozott mindent, amire szüksége lehet egy hajléktalannak, ideje, hogy az ilyen emberek, mint Te, akik szívükön viselik ezeknek az embereknek a sorsát, végre maguk ragadják meg a lehetöséget és segítsenek egy-egy hajléktalanon.

Amíg ezt nem teszed, addig viszont a "nemes" "érzékenységed" nem más, mint üres szavak. Hazugság.

Le Orme 2 2015.03.29. 22:06:47

@Michel Djerzinski: Amiket írsz, az nem indokolható. A deviáns, társadalomromboló viselkedés nem támogatandó, pont azért, mert szétrombolja a társadalmat. Érzéketlenségre hivatkozásod demagóg.

Michel Djerzinski 2015.03.30. 07:30:08

@dany82: nem hazugság, és elmondom miért: mert ami a nyájnak, a többségnek a szemét és az esztétikai ízlését sérti, az másnak a túlélés. Előbbi kezelhető, utóbbi nem. Hát ennyi. A közösségi együttélés normái pedig csak konvenciók, épp ezek az üres szavak. Korról korra változnak. Mást jelent ma, mást 40 éve, mást 500 éve. Mindig sokan hivatkoztak erre, miközben egész mást jelentett. Meghalni, nélkülözni viszont minden korban ugyanazt jelentette.

Michel Djerzinski 2015.03.30. 07:38:08

@Le Orme 2: Ha én demagóg vagyok, ám legyen, e pár sorod alapján viszont a gyalázatos ostobaságod és szívtelenséged bizonyítod. Ugyanis 1) aki hajléktalan, az a legtöbbször nem önszántából az, ekképp nem is lehet deviáns, pláne nem "társadalomromboló viselkedés" az övé (Atyaég!!).

Lehet itt címkézni azt, ami nem tetszik a plebsznek, de ettől még szélsőségesen emberi jelenségről van szó, ami mindig is volt, van és lesz, amíg létezik a Magyarországon a mai napig létező vadkapitalizmus (de még a nyugati világ konszolidáltabb kapitalizmusának is szomorú kísérőjelensége a hajléktalanság). Szégyellheted magad. "Már nem ember, még nem állat" - ez a dalsor rád is illik.

Le Orme 2 2015.03.30. 11:41:48

@Michel Djerzinski: "Ugyanis 1) aki hajléktalan, az a legtöbbször nem önszántából az"
De. Legtöbbször önszántából az, senki nem kényszeríti, hogy hajléktalan legyen. "Atyaég"
"ekképp nem is lehet deviáns" Mindenképp deviáns (függetlenül a deviancia alapokától), vagyis a társadalom többsége által elfogadott és betartott normákat megszegő a viselkedésük. Vagy te szoktál mások lakása elé szarni?

Le Orme 2 2015.04.01. 17:04:44

Egy másik ostoba blogbejegyzés a témáról. Okulj a hozzászólásaiból, azok nagy rész értelmes, és ne szarj más lakása elé ezentúl.

dany82 2015.04.02. 09:44:34

@Michel Djerzinski: hogy megy a hajlléktalanhostel?

hány hajléktalannak adtál fekhelyet az ajtód elött?

Le Orme 2 2015.04.02. 10:57:41

Eszembe jutott egy jelenet, amit Svájcban, Bázelben láttam egy este, több mint 10 éve. Sétálgattam a belvárosban, nem volt nagy tömeg, de voltak azért néhányan. Egy hajléktalan üldögélt egy padon. Megjelent egy rendőrautó, a rendőrök udvariasan beültették a csövest és elvitték valahova. Pár másodperc volt az egész hatékony városképtisztító akció.
Ellenpéldaként, pl. San Diegoban viszont nagyon nyomasztó volt, hogy minden utcasaroknak megvolt a maga csövező bandája, akik egész nap ott üldögéltek, oda rendeltek pizzát (a förtelmes bűzbe), laptopja is volt néhánynak meg bevásárlókocsija.

dany82 2015.04.02. 14:05:55

@Michel Djerzinski: tévedsz, kedves barátom.

TE vagy demagóg. És ráadásul ami ennél sokkal rosszabb, elképesztöen álszent vagy.

Én csak erre hívom fel a figyelmed.

Szóval megkérdezem mégegyszer: hány hajléktalan lakik jelenleg az ajtód elött?

És ha esetleg egy sem, akkor válaszolj már nekem egy kérdésre: ha Te egyetlen hajléktalannak sem adsz lehetöséget arra, hogy a lakásajtód elött lakjon, akkor ezt miért várod el másoktól?
süti beállítások módosítása